Sempena perhimpunan B.E.R.S.I.H yang sana ini jalan ditutup dan jalan mulai jem sejak ptg jumaat lagi... dgn itu saya pon menginstiharkan untuk men'join' sekali dlm B.E.R.S.I.H. TETAPI bukanlah join perhimpunan haram B.E.R.S.I.H itu tapi hanyalah untuk operasi B.E.R.S.I.H di dalam dan sekitar rumah...
Bermula dari bangun pagi menggemas dari segenap celah dan ruang... kemas bahagian dapur, segala bekas2 kosong dimasukkan ke dalam cabinet, menggemas kitchen cabinet seterusnya mambasuh car-porch... fuhhh lega mata melihat kitchen cabinet yg mulai terang... klu x penuh dgn tappurware kosong yg kadangkala my MIL tapoukan makanan ... hahahaha... mcm mana x penuh...bagi x reti pulang balik... cube pulangkan x de la penuh... hihihi...bkn x nak pulang... x sempat nak masak apa2 lagi...x kan nak pulang bekas kosong je kan...
Selepas puas hati tahap ke B.E.R.S.I.H an sekeliling rumah...baru lah seisi merehatkan diri bermula... nak kuar pon x bolehkan jalan sane sini jem... jadi duduk je la di rumah...
Bersambung keesokkan harinya sepatutnya ahad ade kenduri kawin di Shah Alam... actually dah janji dgn adik beradik nak gi sesama... tetiba my sis call ckp mak x jadi pergi...so apa lagikan klu mak x pergi x kan saya nak pergi...kang jenuh pulak nak menjawab nape x bawak mak... fuhhhh... itu la soalan yg paling saya maleh sgt nak jawab... x tau nak jawab ape... npk sangat pulak la kita jalan sendiri x nak bawak mak... so keputusanya semua adik beradik x nak gi...
Soooo kebetulan mood B.E.R.S.I.H plus rajin masih bersisakan... apa lagi mula la kuarkan ape yg ade dlm fridge utk dijadikan santapan tengahari...
dengan ini mempersembahkan
ketam sweet & Sour
asam pedas nyonya
ikan bilis & tempe goreng
sup cendawan

nor...aku jumaat tuh tersangkot dlm jams smpai 3jam!!! cett...balik keje kul 6pm TAPI smapai umah jam 9.30pm. Hangin....!!!
ReplyDeletela ye ke... korang x gi swim ye last week... aku duduk kat umah mil aku sampai kol 11 lebih baru balik...tapi tgk arah ke kl jem terok sampai ke shah alam... x tau la sampai kol bape jem...
ReplyDeleteaku outstation! mmg TAK plan g swimming pon, TAPI aku rs kalo pegi swimming, mmg sampai umah midnite le...kiri kanan jln nk kuar UM tuh jams...i.e. fed hway, jln bangsar, damansara...oh!!! hikhikhik ;)
ReplyDelete